Παιδεία

ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ

O παγκόσμιος κοινωνικο-οικονομικός μετασχηματισμός αμφισβητεί τα παραδοσιακά πανεπιστημιακά μοντέλα. Παράγοντες που δημιουργούν πιέσεις στο πανεπιστημιακό μοντέλο είναι η τεχνολογική μεταβολή (4η Βιομηχανική Επανάσταση και επανάσταση τεχνητής νοημοσύνης), οι οικονομικές κρίσεις (Μεγάλη Ύφεση, πανδημία Covid-19), η χρήση εξ αποστάσεως μεθόδων εκπαίδευσης και εργασίας, το οικονομικό κόστος της φοιτητικής ζωής.

Περισσότερα

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΚΠΕΜΠΕΙ SOS

Το Πρόγραμμα για τη Διεθνή Αξιολόγηση των Μαθητών (PISA) είναι μια παγκόσμια μελέτη του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) που αποσκοπεί στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών συστημάτων μέσω της μέτρησης των επιδόσεων των 15χρονων μαθητών στα μαθηματικά, στις φυσικές επιστήμες και στην ανάγνωση και διεξάγεται κάθε τρία έτη.

Περισσότερα

ΤΟ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ E-LEARNING ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ

Συχνά η αγορά εργασίας, αν και αποτελεί εξαιρετικό σημείο για την οικονομία μιας χώρας, αντιμετωπίζεται ως ένα απλό στατιστικό σύστημα προσφοράς και ζήτησης εργασίας. Στην πραγματικότητα όμως, οι αγορές εργασίας είναι ετερογενή συστήματα με ζωτικές —επαγγελματικές— διασυνδέσεις που δεν εκφράζουν απλώς «σημεία ισορροπίας» αλλά και συνθήκες ευημερίας.

Περισσότερα

ΤΟ ΔΙΣΕΠΙΛΥΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Ήμουν νια και γέρασα… από τότε που το θέμα των ιδιωτικών Πανεπιστημίων άρχισε να προβληματίζει τις κυβερνήσεις της χώρας μας. Η κοινωνία έχει αλλάξει και έχει ωριμάσει, αλλά η αντίληψη ότι τα Πανεπιστήμια αυτά θα βλάψουν τη δημόσια εκπαίδευση, παραμένει η ίδια. Δυστυχώς, όμως, και η δημόσια δεν φαίνεται να έχει υποστηριχθεί από την πολιτεία  ανάλογα και όσο θα έπρεπε όλα αυτά τα χρόνια, ενώ παράλληλα οι απόφοιτοι των ελληνικών Πανεπιστημίων διαπρέπουν στο εξωτερικό.

Περισσότερα

Ο ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

Η «Τράπεζα θεμάτων» για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, που χρησιμοποιείται με επιτυχία ανά τον κόσμο, στην Ελλάδα, εκτός του περιπετειώδους παρελθόντος της, στις φετινές εξετάσεις παρουσίασε απροσδόκητα προβλήματα. Η εγκυρότητα της «Τράπεζας θεμάτων» δεν αμφισβητείται, και αποτελεί και για τη χώρα μας τον πιο αντικειμενικό τρόπο για τις εξετάσεις των μαθητών. Η τεχνολογική της όμως προστασία φαίνεται ότι δεν είχε, όσο έπρεπε, εξασφαλιστεί.

Περισσότερα

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΗΣ

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) του ΕΚΠΑ οργάνωσαν το διεθνές συνέδριο με τίτλο «Διά Βίου Μάθηση και Εκπαίδευση Ενηλίκων την Εποχή της Αβεβαιότητας: Δρόμοι για την Κοινωνική Ένταξη και την Κοινωνική Συνοχή». Το συνέδριο έλαβε χώρα στη Μεγάλη Αίθουσα ΕΚΠΑ και στο Πολεμικό Μουσείο Αθηνών μεταξύ 30 Μαρτίου και 1η Απριλίου 2023.

Περισσότερα

ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τα σχολεία 21ου αιώνα χαρακτηρίζονται από τη διαφορετικότητα και την ετερότητα των μαθητών τους. Στη βάση αυτή, η αναγκαιότητα της Συμπεριληπτικής εκπαίδευσης καθίσταται σαφής (Booth & Ainscow, 2016/ Deppeler et al., 2010 / Idol, 2006), καθώς είναι μια ιδιαίτερη πρόκληση για τα σχολεία που προσπαθούν να παρέχουν ίσες ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές τους. Για να επιτευχθεί αυτό χρειάζεται η εμπλοκή σε αυτή τη διαδικασία των ίδιων των εκπαιδευτικών.

Περισσότερα

ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΤΑ ΑΕΙ, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΠΡΥΤΑΝΕΙΣ

Ο νέος νόμος για τα ΑΕΙ της κ. Κεραμέως, επανέφερε τα Συμβούλια Διοίκησης (ΣΔ), που είχαν νομοθετηθεί για πρώτη φορά  στον νόμο Διαμαντοπούλου αλλά με καινούργια χαρακτηριστικά και δυνατότητες. Συγκεκριμένα, τα ΣΔ αποτελούνται από 6 εσωτερικά μέλη, που εκλέγονται από τους καθηγητές, μέσω μίας εξαιρετικά περίπλοκης εκλογικής διαδικασίας και 5 εξωτερικά, που εκλέγονται από τα 6 εσωτερικά και προέρχονται από την κοινωνία.  Τα ΣΔ επιλαμβάνονται επί όλων των ζητημάτων της πανεπιστημιακής ζωής και διορίζουν τους, κοσμήτορες, τον εκτελεστικό διευθυντή, διάφορες επιτροπές,  κ.λπ.

Περισσότερα

ΟΙ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΙ

Σε προηγούμενες εποχές υπήρχε ο περιζήτητος τίτλος του καθηγητή πανεπιστημίου, ταυτόσημος με την κατοχή της περίφημης έδρας, ένας τίτλος απρόσιτος για τους πολλούς και όπου μόνο γόνοι μιας ανώτερης τάξης μπορούσαν να προσβλέπουν.

Περισσότερα

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ: ΤΟ ΑΥΡΙΟ

Τα πανεπιστήμια παράγουν γνώση και εκπαιδεύουν ανθρώπους που εφαρμόζουν αυτή την γνώση αλλά και παράγουν νέα γνώση. Η γνώση οδηγεί στον στοχασμό και τον επαναπροσδιορισμό της κοινωνίας άρα και του πολιτισμού και των εποχών.

Πώς θα λειτουργήσει η παραγωγή γνώσης μελλοντικά και πώς θα μεταδίδεται;

Περισσότερα